ژرميناتور
نوشته شده توسط : علی علوی

ژرميناتور ها به منظور استفاده در فرآيند نهال در آزمايشگاه ها طراحي شده اند. دستگاه جوانه زني بذر ، محيط كنترل شده اي را براي تكثير بذرها ، جوجه كشي ، جوانه زني بذرها و آزمايش هاي توسعه فراهم مي كند. در اين تجهيزات ، دما ، رطوبت نسبي و نور قادر به ايجاد شرايط اساسي براي بذر كافي هستند.

هدف از جوانه زني بذرها ، بازرسي دقيق از بقاي گياهان است. براي توضيح بيشتر ، جوانه زني بذر فرآيندي است كه با استفاده از آن ، تعداد دانه ها قادر به رشد و توليد محصول رضايت بخش هستند. نتايج جوانه زني بذر نيز در اهداف برچسب زدن ، صدور گواهينامه و كاشت بذر مورد استفاده قرار مي گيرد.

ژرميناتور جوانه زني بذر كابينتهايي هستند كه بطور اختصاصي طراحي شده است كه براي ايجاد محيط مصنوعي مناسب براي جوانه زني بذر مؤثر است. در چنين اتاق هايي آزمايش هاي تحقيقاتي روي بذرهاي مختلف در پارامترهاي مختلف دما و رطوبت انجام مي شود. اين واحدها معمولاً به صورت اتاقهاي تك و دوتايي در دسترس هستند.

ژرميناتور چيست؟

ژرميناتور دستگاهي است كه براي جوانه زدن انواع مختلف بذرها در آزمايشگاه ها مورد استفاده قرار مي گيرد. اين ماشين ها بطور خاص جهت اتاق رشد طراحي شده اند كه با استفاده از دما ، رطوبت و نور براي جوانه زني بذرها ، محيط مصنوعي ايجاد مي كنند. اين اتاق ها نقش مهمي در توليد محصولات زراعي ايفا مي كنند.

اين محفظه هاي آزمايش در آزمايش هاي آزمايشگاهي شرايط بهينه جوانه زني بذر را برآورده مي كنند. ژرمانيتور ها بطور بادوام با مصالح ساختماني ضد زنگ مانند استيل ضدزنگ و فولاد خفيف روكش شده ساخته شده اند. تميز كردن و پاك كردن محفظه داخلي آسان است.

درب بيروني عايق بندي شده و داراي قفل و چيدمان كليدي است. درب داخلي از شيشه دوجداره ساخته شده است و براي نمونه هاي داخل مناسب است. قفسه ها از جنس استنلس استيل ساخته شده اند و كاربر مي تواند در صورت نياز ارتفاع خود را تنظيم كند.

براي رطوبت زدايي ، در صورت متوقف شدن تأمين آب ، از دستگاه مرطوب كننده مافوق صوت استفاده مي شود كه داراي قطع خودكار است. دما و رطوبت هر دو با استفاده از كنترل كننده PID مبتني بر ريزپردازنده كنترل مي شوند. دقت و يكنواختي با هر دو اين پارامترها مطابقت ندارد. نورپردازي با استفاده از لامپ فلورسنت انجام مي شود ، كه با استفاده از تايمر ديجيتال كنترل مي شود.

در صورت لزوم ، مي توانيم اين جوانه سازان بذر را نيز با تعدادي از لوازم جانبي از جمله PLC با رابط HMI و ثبت داده ها با رابط USB و غيره سفارشي يا اصلاح كنيم.

توصيف ژرميناتور همراه با جزئيات

اتاق ها: جوانه زني بذر ما در طرح هاي مجلسي منفرد و مجلسي ساخته شده است. دستگاه محفظه دوتايي داراي دو اتاق مجاور است و هر محفظه داراي سيستم كنترل دما و رطوبت فردي است.

ساخت و ساز:

اتاق هاي بذر ما براي ساخت و سازهاي سنگين شناخته شده است. محفظه داخلي هر دستگاه از ورق ضخيم از استيل ضد زنگ 304 ساخته شده است. در حالي كه قسمت بيروني از ورق GI ساخته شده است كه براي مقاومت در برابر خوردگي پوشش داده شده است. اتصالات به زيبايي شكل داده شده و قوس جوش داده مي شوند.

رطوبت:

سيستم رطوبت ساز از مخزن استيل تشكيل شده است. همچنين از دستگاه پر كننده آب اتوماتيك نيز برخوردار است.

گرمايش:

براي سيستم گرمايشي از بخاري هواي لوله‌اي ضد خوردگي بوده استفاده مي‌كنيم.

گردش هوا:

براي دستيابي به دماي يكنواخت دما و رطوبت در هر گوشه از محفظه گردش هواي اجباري مورد نياز است و در جوانه زني بذر ما براي اين منظور از مونتاژ دمنده موتوري مارك دار استفاده مي كنيم. اين مونتاژ نه تنها دما و رطوبت را به طور يكنواخت در كل اتاق توزيع مي كند بلكه عملكرد آرام و لرزش را براي سالهاي طولاني ارائه مي دهد.

منبع: نور صنعت فردوس




:: موضوعات مرتبط: جی تک , ,
:: برچسب‌ها: ژرميناتور ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: