نوشته شده توسط : علی علوی

مدیریت کلاس درس برای آموزش دانشجویان بی انگیزه: مدیریت کلاس درس اولین سطح مدیریت آموزشی است و پایه ی سطوح بالاتر محسوب شده و درشکل دادن به ساختار آموزش و فرایند تدریس و ساخت شخصیت و روند ذهنی، عاطفی، آموزشی و تربیتی دانشجویان و ارتقای کیفی نظام آموزشی نقش اساسی دارد.



:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی علوی

بدون شک یکی از درسهای اصلی دانشجویان رشته های مرتبط با تعلیم و تربیت یا آموزش و پرروش طراحی برنامه آموزشی می باشد. اهمیت این درس از آنجا ناشی می شود که اولاً هیچ کار آموزشی و تربیتی بدون طراحی یا برنامه ریزی نمی باشد و در این درس اصول و روشهای این کار آموزش داده می شود و بالاخره از این دانشجویان انتظار می رود تا برای موفقیت در آینده کاری شان به این مهارت دسترسی پیدا کنند. دوم اینکه این درس کاربردی می باشد و لازم است آموخته های سایر دروس در این درس به کارگرفته شوند .به این معنی که کاربرد سایر دروس نیز به نوی در ایرن درس خود را نشان می دهد .به همین خاطر به دانشجویان توصیه می شود حتما قبل از این درس دروسی مثل  روانشناسی تربیتی، روشها و فنون تدریس و طراحی و کاربرد مواد آموزشی را مرور کنند.



:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی علوی

استراتژیهایی برای مدیریت کلاس درس اولین‌ سطح‌ مدیریت‌ آموزشی‌ است‌ و پایه‌ی‌ سطوح‌ بالاتر مدیریت‌ یعنی‌ مدیریت‌ مدرسه‌، مدیریت‌ ناحیه‌ و مدیریت‌ کل‌ نظام‌ آموزش‌ و پرروش‌ محسوب‌می‌شود و در شکل‌ دادن‌ به‌ساختار آموزش‌ و فرایند تدریس‌ و ساخت‌ شخصیت‌ وروند ذهنی‌، عاطفی‌، آموزشی‌ و تربیتی‌ دانش‌آموزان‌ نقش‌ اساسی‌ دارد.



:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: برچسب‌ها: استراتژیهایی برای مدیریت کلاس درس ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی علوی

طراحی فضای آموزشی 3 : یک مدرسه موفق در طراحی فضای آموزشی و عملکرد محیطی باید به صورت یک جامع مشارکتی عمل کند در بسیاری از مدارس که در طراحی یک فضا مانند کلاس درس – کتابخانه و …. بر اساس اصول فرهنگی که مورد پذیرش مردم منطقه است باید عمل شود و در نتیجه حس مشارکت و رغبت بیشتری را در بین استفاده کنندگان بر می انگیزد.



:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی علوی

بررسی دانش فراشناختی دررابطه ی مدیریت کلاس: وظیفه ی اصلی فرایند آموزش، تدریس به دانش آموزانی است که قادر به یادگیری هستند؛ لذا، کلیه ی تلاش های معلمان حول محور این فعالیت اساسی است .امروزه روشهایی نوین در تدریس بر مبنای نظریه ها و پژوهشهای تربیتی ارائه شده است تا به کمک آنها معلم بتواند این فرایند را هرچه بهتربه سوی کسب اهداف آموزشی سوق دهد؛ اما موفقیت و کارآیی این روشها مستلزم فراهم بودن شرایط مناسب کلاسی است، که این مسأله در حد زیادی به این بستگی دارد که معلم چه نوع سبک مدیریتی در کلاس را انتخاب کرده باشد. به همین دلیل، به بیان لانگ، فری و وین استین، مدیریت کلاس برای خلق بهترین محیط ممکن به منظور یادگیری، اولویت نخست در مسئولیت های معلم کلاس به شمار می آید.



:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: برچسب‌ها: بررسی دانش فراشناختی دررابطه ی مدیریت کلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی علوی

طراحی فضاهای ویژه کودکان مانند طراحی مهدکودک از اهمیت بسزایی برخودار است. به خصوص اینکه در ۳ تا ۵سالگی تخیل کودک جنبه عملی پیدا می کند.انسان و محیط پیرامونشان در تاثیرگذاری و تاثیر پذیری متقابلاند. اما کودکان به سبب محدودیت های جسمی و روانی خود در قیاس با بزرگسالان،تاثیر پذیریبیشتری و عمیق تری داشته و در عوض تاثیر کمتری بر محیط دارند.پژوهشگران در سال های اخیر ،ازمیانعوامل متعددتاثیر گذار در رشد و خلاقیت کودک ،تاثیر کیفیت فضای معماری در پرورش خلاقیت را کمترمورد توجه قرار داده اند.حال آنکه فضاهای مذکور در ایران ،مناسب کودکان طراحی نشده است وبیشتر مهدکودک ها درفضاهای مسکونی و حتی آپارتمان ها قرار دارند.هدف از پژوهش حاضر،تدبیر ایدههای طراحی مبتنی بر تنوع در مهدکودک ها و فضاهای کمک آموزشی کودکان زیر ۵ سال با رویکرد ارتقایخلاقیت آنان است.در این پژوهش سعی شده است تا با تطبیق دیدگاه های صاحب نظران و تحلیل وارزیابی نمونه های موفق اجرا شده در سطح جهان ،به یکسری اصول و راهکارهای طراحی برسیم که دربخش طراحی مورد استفاده قرار گرفت.



:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: برچسب‌ها: طراحی مهدکودک ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()