سئوی داخلی سایت
نوشته شده توسط : علی علوی

سئوی داخلی سایت (On page SEO) مجموعه ای از فعالیت های شما در نحوه ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت می باشد که برای رنکینگ بهتر سایت در نتایج گوگل باید در نظر گرفته شود. سئوی داخلی و سئوی خارجی وابسته و مکمل یک دیگر هستند.

سئوی داخلی سایت

سئوی خارجی که لینک بیلدینگ را نیز شامل میشود، روندی است که نتیجه آن همیشه دست شما نخواهد بود. برتری سئوی داخلی در این است که همه چیز در کنترل خود شما می باشد. بنابراین خیلی مهم است که روش بهینه‌سازی درون صفحه به‌ درستی قبل از روش بهینه‌سازی بیرون صفحه انجام شود.

نکات مهم و کلیدی در سئو سایت و افزایش رتبه

به طورکلی موتورهای جستجوگر برای تشخیص مفید بودن مطالب و مرتبط بودن آن کلمه سرچ شده با آن مطلب یک سری نکات را در نظر می گیرد و علت اینکه آن سایت در صفحه اول گوگل قرار می گیرد رعایت آن نکات می باشد که در این مقاله آموزش سئو قصد دارم چندین نکات مهم و کلیدی در سئوی داخلی سایت را معرفی نمایم.

۱- عنوان صفحه

عنوان هر صفحه از مهمترین ملاک های سئوی داخلی سایت و تشخیص مرتبط بودن مطالب شما با کلمات سرچ شده عنوان صفحه‌ می باشد و معمولا شامل کلمه کلیدی هدف گذاری شده در متن است.

انتخاب عنوان مرتبط با موضوع و شامل کلمه کلیدی باعث می شود که در صفحه ی نتایج جستجوی گوگل، صفحه و سایت شما نیز به کاربران پیشنهاد شود.

مهمترین کلمه کلیدی هدف گذاری شده در متن را در عنوان سایت قرار دهید و در شروع عنوان سئوی مطلب خود از کلمه کلیدی استفاده نمایید و سعی کنید عنوان مطلب حداکثر طول آن ۷۰ کاراکتر باشد. عنوان صفحه در تگ title و در header صفحه قرار میگیرد.

این عنوان برای کاربران تنها در تب های مرورگر قابل مشاهده است ولی روبات های گوگل بخوبی قادر به شناسایی و درک آن هستند.

۲- توضیحات متا

تگ توضیحات برای جذب بازدیدکننده به سایت اهمیت دارد چرا که این بخش در نتایج جستجو نمایش داده می شود. همانطور که از اسم آن مشخص است توضیحاتی را می توانید در مورد آن صفحه برای موتورهای جستجوگر وارد کنید.

توضیحات متا مهمترین بخش برای جلب توجه مخاطبین و مشخص نمودن موضوع محتوای شما می باشد. تگ توضیحات شما شامل کلمه کلیدی هدف گذاری شده در متن و حداکثر ۱۵۰ کاراکتر باشد.

وجود کلمات کلیدی در تگ توضیحات به سئوی داخلی سایت شما کمک می کند. چیزی را که شما نمی توانید در عنوان توضیح دهید، می توانید در تگ توضیحات بنویسید، چرا که در تگ توضیحات می توانید از تعداد کاراکترهای بیشتری استفاده کنید.

۳- هدینگ یا عنوان ها در صفحه

برعکس تگ عنوان و تگ توضیحات متا، بخش هدینگ در صفحات وب سایت برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده می باشد. تگ های هدینگ تگ هایی هستند که در زبان html از آن برای تیتر دهی به کلمات و جملات استفاده می شود. هدینگ ها ۶ شماره دارند ( H1, H2, H3, H4, H5 & H6 ) که هر کدام از آنها دارای اندازه و اهمیت متفاوتی در صفحات وب هستند.

موتورهای جستجو موضوع و اطلاعات موجود در صفحه را از طریق همین هدینگ ها مخصوصا تگ h1 می یابند. هدینگ ها هدف یک وب سایت را در چند کلمه بیان می کنند.

هیچ محدودیتی در تعداد کاراکترهایی که یک هدینگ می بایست داشته باشد وجود ندارد اما به طور معمول تا جایی که ممکن است کوتاه نوشته می شود تا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

جهت کمک به سئوی داخلی سایت خود، توصیه می شود از کلمه کلیدی هدف گذاری شده در متن در تگ هدینگ خود نیز استفاده کنید. همچنین توصیه می شود که از کلمه کلیدی هدف گذاری شده در متن در ابتدای محتوای تگ هدینگ استفاده شود. توجه کنید که یک صفحه نباید دو تگ h1 داشته باشد، همچنین محتوای تگ عنوان و هدینگ نباید مثل هم باشند.

۴- محتوای صفحه

محتوای سایت باید شامل کلمه های کلیدی انتخاب شده باشد. این کلمات شامل کلمات کلیدی هدف گذاری شده و مترادف آنها است و دقت داشته باشید که چگالی کلمات کلیدی خیلی زیاد نباشد.

همچنین کلمات هدف را زمانی استفاده کنید که برای مخاطب مفهوم داشته باشد. مهمترین نکته کسب رضایت مخاطبین و حفظ کیفیت متن می باشد.

۵- تاثیر آدرس اینترنتی url بر سئو

در آدرس های اینترنتی url از کلمات کلیدی و کلمات درستی که محتوا را توصیف می کنند استفاده کنید. آدرس اینترنتی url تا حد زیادی ساختار سایت شما را بیان می کند و یک المان نسبتا مهم در سئو ی سایت محسوب می شود.

گوگل برای نام لینک اهمیت زیادی قائل است نام لینک هایی که مرتبط با مطلب آن صفحه و لینک آن صفحه استاتیک یا ثابت هستند مورد پسند موتورهای جستجو می باشد.

یک آدرس اینترنتی url کوتاه و ساده بدون وجود موارد غیر ضروری در آن، مورد پسند روبات های خزنده موتورهای جستجو قرار می گیرد. به طور مثال نام لینک هایی که به شکل زیر باشند مورد پسند گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر نیز می باشد.

منبع: اف تی سنتر




:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: